Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας



15.



τα επειδή και τα διότι μου....


η αρχική μου τοποθέτηση, αν δεν το δοκιμάσουμε δεν θα ξέρουμε περί τίνος πρόκειται και δεν έχουμε να χάσουμε, ήταν απολύτως συμβατή με έναν άνθρωπο ο οποίος απο το '90 που βρίσκεται στη δημόσια εκπαίδευση αποζητά την αξιολόγηση κι εκείνου του άλλου που τρία σχολικά χρόνια τώρα συμμετέχει σε ένα τέτοιο μοντέλο αξιολόγησης εκ μέρους του σχολικού του συμβούλου
άλλωστε, κάποτε θα πρέπει να υπάρξει για να αποδοθούν τα "ίσια" που έλεγε κι η μάνα μου, στους πολύ καλούς εκπαιδευτικούς που υπάρχουν.. να αναγνωρισθεί το έργο τους και παράλληλα να αξιολογηθεί το μοντέλο σχολείου που έχουμε σαν κοινωνία αν εξυπηρετεί ή όχι τις ανάγκες της (της κοινωνίας)

η αλλαγή στη στάση μου κι η τελική άρνησή μου να υπηρετήσω την πιλοτική εφαρμογή του μοντέλου αξιολόγησης, αυτοαξιολόγησης για να είμαι δίκαιη, της σχολικής μονάδας, είναι συμβατή με την θέση που παίρνω ως πολίτης στα πράγματα της χώρας μου και όχι μόνο, εδώ και χρόνια και η οποία θα μπορούσε να συνοψισθεί στο πολύ μεστό για μένα σύνθημα: ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη


  • αρνούμαι να υπηρετήσω στην παρούσα κατάσταση όπως διαμορφώνεται και πιθανολογείται πως θα ισχύσει για τρία τουλάχιστον χρόνια, ένα μοντέλο αυτοαξιολόγησης που, ακόμη κι αν δεν το επιδιώκει, θα προκαλέσει μετάθεση ευθυνών για την κατάσταση στα σχολεία της χώρας, απο την κεντρική πολιτεία στους συλλόγους διδασκόντων και την τοπική κοινωνία
  • αρνούμαι να θέσω σε πιλοτική έστω εφαρμογή ένα μοντέλο όπου στα χρόνια εκτόξευσης της ανεργίας σε νούμερα που πιθανολογούνται 15%, θα ζητά από τους γονείς να βάλουν το χέρι στη τσέπη για να χρηματοδοτήσουν τη σχολική μονάδα της γειτονιάς τους επειδή στον πίνακα αυτοαξιολόγησης το σχολείο τους υπολείπεται του γειτονικού και άλλων, σε αυτόν τον τομέα όπως αναφέρεται στο κείμενο όπου αναλύεται το θέμα
  • αρνούμαι να παίξω τον ενδιάμεσο διεκδικώντας χρήματα απο έναν δήμο εκ προοιμίου χρεοκοπημένο μιας και το ζητούμενο για την ανάκαμψη του δημοσίου ελλείμματος είναι η μείωση των δημόσιων δαπανών
  • αρνούμαι να συμμετάσχω από επιλογή σε μια διαδικασία που σε τελευταία ανάλυση θα οδηγήσει την γιγάντωση της ιδιωτικής παιδείας υποσκάπτοντας τα στανταρς της δημόσιας

διότι..
  • είμαι εκπαιδευτικός και δεν είμαι πωλητής να διαφημίζω το προϊόν μου...
  • η παιδεία είναι αγαθό που οφείλει να εξασφαλίζεται για τον κάθε πολίτη ισότιμα...
  • το σχολείο είναι ένας μηχανισμός ένταξης των νέων πολιτών στα της κοινωνίας τους κι οφείλει να υποστηρίξει τον τέτοιο χαρακτήρα του για όλους....
  • δεν αντιλαμβάνομαι πως είναι δυνατή μια καλυτέρευση της ενδοσχολικής λειτουργίας χωρίς απρόσκοπτη οικονομική εκ μέρους της πολιτείας στήριξη, (γιατί έτσι θα γίνει σε καιρούς χαλεπούς...,) μέσω της αυτοαξιολόγησης, διότι αν δεν πρόκειται περί αυτού (της καλυτέρευσης).. γιατί γίνεται(η αυτοαξιολόγηση);


τέλος, στην περίπτωση που το επιχείρημα για την όλη διαδικασία έχει να κάνει με την απορρόφηση κονδυλίων απο το ΕΣΠΑ, θέλω να πω πως, δεν διατίθεμαι να σηκώσω επόμενη της ήδη εκφρασθείσας μομφής: όλοι είμαστε ένοχοι, συναινώντας σε μια διαβλητή κατά την άποψη μου, διαδικασία καταγραφής στοιχείων
είναι πάρα πολύ εύκολο να αποτιμήσεις ως θετικό το εκπαιδευτικό έργο μέσω αριθμών...
αποτιμάται όμως έτσι;....


[οι σκέψεις αυτές καταγράφονται εδώ πρόχειρα αναπτυγμένες σε μια προσπάθεια να μορφοποιήσω τα βασικά μου επιχειρήματα στη σημερινή ενημέρωση εκ μέρους του σχολικού συμβούλου που ανέλαβε το σχολείο μας
αυτά κι ακόμη περισσότερα επιχειρήματα σε επιμέρους θέματα, έχω την δυνατότητα να ισχυροποιήσω μέσω των επισήμων εγγράφων της πολιτείας όπως το σχέδιο νόμου Το νέο σχολείο: πρώτα ο μαθητής, την Παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο του προς..., και την αναλυτική τοποθέτηση που μοιράστηκε στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής μας

ες αύριον.... ]

1 σχόλιο:

Assimina είπε...

ας έχω δε κι ένα αποδεικτικό στοιχείο του λόγου μου στους βασικούς του άξονες